Wednesday, October 28, 2009

~ tika hati ini berbicara ~

Tika Hati Ini Berbicara
aku masih mengadap langitMu
mencari ketenangan yang abadi
buat hati yang pilu
Damai abadi...
aku ingin menggapaimu

Tika Hati Ini Berbicara
aku masih di tengah jalan mujahadah
haluannya berliku-liku
aku buntu, masih di situ
sesekali menongkah arus
cabaran hidup seorang hamba

Tika Hati Ini Berbicara
sang bayu menyapa wajah
merintih kekuatan cintaMu
menangisi iman yang pudar
kerna.....
ujian dunia yang ku tempuh
buat aku alpa ...
merangkak aku perbaiki segalanya
kerna itu aku sedar
aku hamba Mu yang kerdil
malah hina dina...

Tika Hati Ini Berbicara
aku luahkan segalanya
air mata membasahi pipi
keinsafan yang menguasai diri
namun..
jangan biarkan hanya sementara....
agar aku dekat denganMu

1 comment:

  1. Salam muhasabah,

    ~Waa.Best.

    ~Iman ada turun naiknya.

    ~Jom kita saling mengingatkan.

    ReplyDelete